In dit traject staat de dagbesteding voorop. Ingericht voor jongeren van rond de 12 jaar, einde basisonderwijs, begin middelbare school die om uiteenlopende redenen niet naar school gaan, maar voor wie dat wel het uiteindelijke doel is. Door schooluitval, wachtlijsten of omdat het op school echt even niet lukt en thuiszitten geen wenselijke optie is komen ze bij ons.

De dagbesteding bestaat uit allerlei projecten (individueel en in groepsverband). Er wordt geknutseld met hout, papier, verf ,kralen, etc. Er worden meubels hersteld en gepimpt, fietsen gerepareerd, computers ontmanteld, eigen ontwerpen gemaakt en uitgewerkt en nog veel meer.

Daarnaast worden er kringgesprekken gevoerd, wordt school TV gekeken, vinden er geregeld discussies plaats en sturen we zoveel mogelijk op sociale vaardigheden en zelfinzicht.

Een traject dat heel geschikt is om een jongere meer zelfvertrouwen te geven, een positieve ervaring op te laten doen en weer uit te laten stromen naar school.

Leerdoelen

• Dagstructuur opbouwen
  • Sociale vaardigheden
  • Zelfinzicht